Ing. Vladimír Šubr

Ing. Vladimír Šubr


Jsem profesionál v digitálním marketingu. Od roku 2009 řeším SEM, UX, webovou analytiku. Hledám souvislosti a odkrývám podstatné.

March 2024
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Categories


Nejlepší nástroje na odhalení kopírování textu

Zkopírovat kus textu na počítači je taaak snadné. Většinou se to i hodí. Problém nastává, když si tahle někdo chce ulehčit práci nebo rovnou přivlastnit práci někoho cizího.

Ing. Vladimír ŠubrIng. Vladimír Šubr

Nejlepší nástroje na odhalení kopírování textu fungují na 99%.

Odhalit kopírování textu je v dnešní době jednoduché. Můžete na to použít i Google. Stačí zainteresovaný text dát vyhledat. Trochu přehlednější je to dělat po odstavcích. Na rychlou kontrolu to stačí. Pokud ale pracujete s větším objemem textu a potřebujete to řešit elegantněji, tak se vám budou hodit specializované nástroje, které vám zde představím.

Moje zkušenost s kopírováním

Nejsem žádný Svatý Nekopírovač, ale texty na web jsem si vždy psal nebo zařizoval vlastní a originální. Z pohledu SEO má zkopírovaný text vždy nižší hodnotu a může být příčinou mnoha problémů. Díky tomu jsem se dostal do situace, že texty a další materiály z mých malých webíků rádi kopírovali i velké firmy, jako třeba Slevomat. Nikdy jsem to dál neřešil a bral to spíš jako potvrzení, kvality mé práce. Takhle benevolentní přístup si ale nemůže dovolit každý.

Kdy řešit zkopírovaný text?

Hlavně když za něj platíte nebo přicházíte o peníze. Typicky si objednáte práci u copywritera. I copíci jsou jenom lidé. Rádi si ušetří práci zkopírovaným odstavečkem nebo alespoň třemi větami. To je ale chyba,kterou je potřeba kontrolou odhalit.

Druhý hlavní případ je, když máte nějaký publikovaný text, na kterém máte velký zájem (nejspíš obchodní) a rychle vám ukradne konkurence.

Odhalení kopírování textu

Odhalit kopírování textu je snadné pomocí specializovaných nástrojů a služeb. Těch je celá řada. Ne všechny jsou ale zrovna spolehlivé. Mně se nejvíce osvědčili tyto:

Copyscape.com

Copyscape.com je jeden z nejoblíbenějších nástrojů svého druhu na světě. Funguje od roku 2004 a dokonce je integrován do celé řady služeb, jako je například česká Placla. Copyscape je rychlý a poskytuje kvalitní výsledky. Všimne si i pouhé části věty, což je paradoxně často i jenom náhoda a ne vědomé kopírování. Uživatelské rozhraní je maximálně jednoduché a přehledné. Copyscape je zaměřený hlavně na kontrolu již publikovaných textů – do kontroly vkládáte URL adresu. Copyscape je sice placená služba, ale bez registrace si můžete zkontrolovat až 10 výsledků. Jednoznačně doporučuji.

Quetext.com

Quetext.com je moderní a velmi výkonná služba. Zaujme přehledným  a svižným uživatelským rozhraním. Stejně tak funkčnost je na perfektní úrovni. Deepscan sice chvilku trvá, ale výsledky jsou podle mých zkušeností přesné. Kopírovaný text najde spolehlivě. Quetext.com.net je placená služba. Jeden text si můžete zkontrolovat zdarma a bez registrace. Po registraci můžete hledat 3x za den. Placená tarif s neomezený hledáním stojí 9.90$ měsíčně. Za mě můžu jenom doporučit. Jedinou nevýhodou je, že nemůže vkládat odkaz na webové stránky, ale musíte text buď zkopírovat nebo je kontrolovat ze souborů.
Quetext.com patří mezi mé favority.

Závěr a doporučení

Zmíněné nástroje splní velmi dobře svůj účel a vy se konečně doberete k pravdě, zda jsou vaše texty originální a nebo ne. Všechny doporučené nástroje velmi dobře fungují pro Českou republiku i český jazyk. Co se týká výsledků, tak ty samozřejmě nemůžou být nikdy 100% přesné. Pokud chcete zvýšit přesnost, tak texy zkontrolujte s odstupem delší doby. Pokud vás hodně zajímá, kdo kopíruje texty z vašeho webu, tak to nejlépe dělejte pravidelně.

Odhalení kopírování textu? Pomůžu vám!

Nástroje, které jsem vám doporučil, mají své limity a z části jsou placené. Pokud potřebujete řešit větší objem textů, anebo s tím jen nechcete mít práci, tak neváhejte se obrátit na mě. Rád vám s tím pomohu.

Kontaktujte mě a vyřeším zkopírované texty za vás

Analytik na volné noze se zaměřením na SEO, digitální marketing a webové technologie. Hledám souvislosti a odkrývám podstatné.

Comments 0
There are currently no comments.